Vlasakkerstaete

Deze prachtige nieuwbouwlocatie is in de zomer van 2017 opgeleverd en sindsdien een thuis voor veertig mensen met een verstandelijke beperking. Het staat op de plek waar voorheen vier woonpaviljoens onder de naam Borgstede stonden.
Er zijn ook een aantal dagbestedingsgroepen.

Contactgegevens:

Vlasakkerstaete
Vlasakkerkamp 1-9
7772 MK Hardenberg

Telefoon:
Dagbesteding: 088-0070772 (Parel, Robijn, Saffier)
Groep 3: 088-0070750
Groep 5: 088-0070752
Groep 7: 088-0070754
Groep 9: 088-0070756

Bel voor vragen of informatie naar
op werkdagen bereikbaar van 9.00-17.00 uur of
mail uw vraag

Zorg
Op de begane grond wonen mensen die naast begeleiding ook verpleging en verzorging nodig hebben. Op de eerste etage krijgen bewoners intensieve begeleiding. We willen voor de bewoners een zorgzame en veilige omgeving creëren ‘zoals thuis’. We stimuleren de bewoners in hun mogelijkheden en het bouwen van relaties met anderen. Dit alles in nauwe samenwerking met de ouders en verwanten.

De woning
Iedere bewoner heeft een eigen zit-slaapkamer met badkamer. Daarnaast zijn er ook een aantal gemeenschappelijke ruimtes voor ontmoeting, ontspanning en recreatie. Er is een gezamenlijke keuken en wasruimte, een gezamenlijke woonkamer per woongroep, snoezelruimtes en een grote tuin. Alle bewoners hebben dus een ruimte voor henzelf, maar ook een plek om samen te zijn.

Dagbesteding
Vlasakkerstaete biedt ook dagbesteding in drie groepen: De Parel, Robijn en Saffier. De activiteiten zijn veelal individueel en gericht op cliënten die van een rustige omgeving houden. Ze worden aangepast op wat de deelnemer wenst en kan.

Steun de bewoners!
De Vrienden van Sprank zamelen geld in om een beweegtuin te realiseren voor de bewoners en omwonenden. Lees hier meer en hoe u kunt bijdragen.

Is er nog plaats?
Momenteel is er plaats voor twee nieuwe bewoners die intensieve zorg nodig hebben.
Op de dagbesteding is ook plaats voor nieuwe deelnemers.

Vrijwilliger worden?
Lijkt het je leuk om als vrijwilliger op deze locatie ondersteuning te bieden? Je bent van harte welkom!