Kameleon

De kameleon in drie woorden: thuis, ontmoeting, rustpunt. Net als een kameleon zijn de bewoners zo kleurrijk als de regenboog.

Contactgegevens:

Oosterlaagte 30a
9965 SH  Leens

Bel voor vragen of informatie over deze locatie naar

op werkdagen bereikbaar van 9.00-17.00 uur
mail uw vraag

Bewoners
Aantal:   14  (2 groepen van 7 personen)
Leeftijd: Ca. 18 -28 jaar

De meeste bewoners gaan dagelijks naar hun werk of dagbesteding. Twee dagen per week zijn een aantal bewoners en begeleiders thuis. In de weekenden is de groep samen en is er tijd voor spelletjes, een potje voetbal, of gewoon lekker bijkomen van een drukke werkweek.
Er is een goede onderlinge sfeer. Bewoners zoeken elkaar veel op in de 2 woonkamers waar gezellig wordt gekletst, een spelletje wordt gespeeld of tv wordt gekeken, wat ook nog kan op de aanwezige beamer. Daarnaast hebben alle bewoners een prachtig appartement waar ze ook zelfstandig zichzelf kunnen vermaken.

De bewoners van De Kameleon zitten gezellig met elkaar aan de eettafel. Zij wonen zelfstandig begeleid in de woonvorm van Sprank

Zorg
Op deze locatie wordt woonbegeleiding en intensieve zorg geboden. De begeleiders zijn bekend met cliënten met een verstandelijke beperking / handicap, afwijkingen in het autistisch spectrum zoals PDD-Nos, epilepsie en syndroom van down.

De woning
Eigen voorzieningen: Woonkamer, slaapkamer, keukenblok, badkamer met douche en toilet.
Gezamenlijke voorzieningen: Groepsruimte die wordt gebruikt voor het ontbijt, avondeten, spelletjes, knutselen en tv kijken.

De Kameleon staat in het dorp Leens, aan de rand van het dorp. Er is veel contact met de buurt en met de kerk Er is veel contact met de buurt en met de kerk, die erg betrokken is. Bewoners zijn opgenomen in de verschillende kleine wijken binnen de kerk. er wordt veel gewerkt met vrijwilligers en veel bewoners zijn één of meerdere dagen werkzaam bij onze buren DOEZOO.

De begeleiding is dag en nacht aanwezig. Behalve op de dagen dat alle bewoners werken. Dan is er een bereikbaarheidsdienst.

Is er nog plaats?
Op dit moment is er geen plek vrij voor nieuwe bewoners. Toch horen we graag van u als u op zoek bent naar deze vorm van gehandicaptenzorg en hiervoor een indicatie heeft. Ook als het gaat om een regio waar Sprank nog geen locatie heeft komen we graag in contact met u.

Vrijwilliger worden op deze locatie >>