Terug | Home > Locaties > Bergschenhoek – De Rozenhoek

Bergschenhoek – De Rozenhoek

Bel locatie: 088 007 08 91
Hoofdkantoor: 088-0070700 (werkdagen 8.30-17.00 uur)

In De Rozenhoek wonen 25 mensen met begeleiding. Er zijn twee groepen met ontwikkelingsgerichte zorg en twee groepen met belevingsgerichte zorg. Kortom: een bont gezelschap van kleurrijke mensen, met ieder zijn of haar eigen talent!

Bewoners
Aantal: 25
Leeftijd: ca. 20-80 jaar

Laan der Vrijheid 46-52, 2661 HK Bergschenhoek (plan route)

Welkom op de Rozenhoek

Speciaal voor jou maakten we (in coronatijd) deze video. Dus, neem een kijkje op de Rozenhoek! Wil je meer weten over werken of wonen bij De Rozenhoek in Bergschenhoek? Dan komen we graag met je in contact.

Deels zelfstandig wonen met een eigen kamer.

Zelfstandig wonen met begeleiding

De Rozenhoek staat midden in een woonwijk, vlak bij het dorpscentrum van Bergschenhoek (dicht bij Rotterdam). De locatie bestaat uit vier groepen met elk een eigen karakter: Zonneroos, Alpenroos, Duinroos en Goudroos. Alle bewoners wonen begeleid, maar hebben wel een eigen zit/slaapkamer met badkamer. Daarnaast kunnen zij de gezelligheid opzoeken in een van de vier gezamenlijke woonkamers. Daar ontmoeten ze elkaar en koken en eten ze samen.

Zorg aanvragen

Zorg en begeleiding

Er zijn twee groepen per verdieping.
De zorg, de mate van zelfstandigheid en de begeleiding bij het wonen verschilt per etage.

Bewoner met een verstandelijke beperking en begeleiding doen lichamelijke oefeningen.

Belevingsgericht

Op de eerste verdieping begeleiden we twee groepen van zes bewoners met belevingsgerichte zorg. De bewoners in deze twee groepen hebben een rustig leeftempo. Ze krijgen van ons goede verzorging en we bezorgen ze een fijne en gezellige dag. Ook hoeven deze bewoners zich niet meer te ontwikkelen, maar de begeleiding is er wel op gericht dat ze hun vaardigheden behouden. Daarnaast biedt Sprank veel lichamelijke zorg en ondersteunen we bij het gebruik van medicatie.

Bewoners met een verstandelijke beperking zelfstandig aan tafel.

Ontwikkelingsgericht

De tweede verdieping bestaat uit twee groepen en we bieden ontwikkelingsgerichte zorg. In deze twee groepen kijken we naar wat de bewoners (20-55 jaar) zelf kunnen. Daarom stelt Sprank samen met de bewoners doelen op om nieuwe vaardigheden aan te leren, zodat ze kunnen groeien in hun zelfstandigheid. Bovendien werken we op een gestructureerde en methodische wijze. De bewoners hebben een lichte of matige verstandelijke beperking en soms is daarbij sprake van epilepsie, milde psychische problematiek, autisme of het downsyndroom.

Begeleider van Sprank leest samen met bewoner van de Rozenhoek.

Werken op De Rozenhoek

Wij zijn regelmatig op zoek naar nieuwe medewerkers. Wil je graag werken bij Sprank en wil je bewoners met zorg en aandacht begeleiden? Voel je dan vrij om te reageren op onze vacatures of open vacature!

Bekijk alle vacatures

Nieuwe medewerkers en stagiaires kunnen rekenen op enthousiaste begeleiding en persoonlijke aandacht. Als je graag werkt in een christelijke omgeving, ben je hier echt op je plaats. Het voelt hier veilig en vertrouwd. Ik wil nooit meer anders!

Het is een fijne plek om te werken: goede sfeer, fijne collega’s, dankbaar werk en goed georganiseerd.

Fijne christelijke (woon)omgevingen, waarin we oog hebben voor elkaar.

Ik raad Sprank aan, omdat het een Christelijke opdrachtgever is, waar je met je eigen geloofsleven de ruimte krijgt om jezelf te zijn en te werken.

Begeleiding begeleid wonen Sprank.
- Annika Mulder - woon- en stagebegeleider
- Begeleider Rozenhoek
Begeleiding van Sprank met mensen met een verstandelijke beperking tijdens de dagbesteding in Bergschenhoek.

Het Hoekpunt

Op de begane grond is Dagbesteding Het Hoekpunt te vinden. Bovendien gaan veel bewoners daar door de week naartoe. Het Hoekpunt heeft ook een eigen webshop waar de gemaakte creaties van de deelnemers verkocht worden!

Bekijk de webshop

Leer de bewoners beter kennen in dit leuke artikel over de Rozenhoek

Er is goede communicatie met ons als verwanten

- Vader van een bewoner

Wil je meer weten over De Rozenhoek of Stichting Sprank? Of wil je meer informatie over wonen op de Rozenhoek. Vul het formulier in en we bellen je zo snel mogelijk terug.

of stuur een bericht via het