Parel-Staete

Midden in het centrum van Putten staat Parel-Staete. Een mooie woonlocatie van alle gemakken voorzien. Twintig bewoners hebben hier hun eigen appartement en krijgen de begeleiding die ze nodig hebben.

Contactgegevens:

Kerkstraat 45
3882 BN  Putten

Bel voor vragen of informatie over deze locatie naar

op werkdagen bereikbaar van 9.00-17.00 uur
mail uw vraag

Bewoners

Aantal: 20
Leeftijd: Ca. 15 - 55 jaar

Zorg
De zorg die Sprank biedt op deze locatie is woonbegeleiding. De begeleiders zijn bekend met cliënten met PDD-NOS, Asperger, klassiek autisme, epilepsie, het syndroom van Down, LVG en zorg voor mensen met een verstandelijke en lichamelijke beperking.

Woning

Eigen voorzieningen: Woon/slaapkamer, keukenblok, douche en toilet
Gezamenlijke voorzieningen:

Drie gezamenlijke ruimtes die met elkaar verbonden zijn. Deze worden gebruikt voor het ontbijt, avondeten, spelletjes, knutselen en tv kijken.

Parel-Staete staat midden in het centrum van Putten. Winkels, kerken, huisarts, tandarts, apotheek en een bushalte zijn op loopafstand. Er is georganiseerd vervoer naar dagbesteding in Barneveld, Voorthuizen, Ermelo, Nijkerk en Putten.

De woonbegeleiding verschilt per bewoner omdat het zelfstandigheidniveau van de bewoners erg varieert. De ene bewoner is bijna geheel afhankelijk van de begeleiding, terwijl de ander zelf met de auto naar zijn werk rijdt. Er wordt gezamenlijk gegeten in drie groepen, en er wordt door de bewoners geknutseld, muziek gemaakt, films gekeken, gebakken en gekookt. Verder komen er vrijwilligers op bezoek die de bewoners begeleiden naar kerkdiensten of andere activiteiten zoals de avondvierdaagse of koningsdag. Ook speelt familie hierin een rol.

Is er nog plaats?
Op dit moment is er plaats vrij voor een nieuwe bewoner die redelijk zelfstandig is. Het betreft een eenkamer-appartement. Indicatie: WLZ (VG3) of WMO beschermd wonen.

Neem gerust contact op als je interesse hebt!

Vrijwilliger worden op deze locatie >>