Parel-Staete

Midden in het centrum van Putten staat Parel-Staete. Een mooie woonlocatie van alle gemakken voorzien. 22 bewoners hebben hier hun eigen appartement en krijgen de begeleiding die ze nodig hebben.

Contactgegevens:

Kerkstraat 45
3882 BN  Putten

Bel voor vragen of informatie over deze locatie naar

op werkdagen bereikbaar van 9.00-17.00 uur
mail uw vraag

Bewoners

Aantal: 22
Leeftijd: Ca. 15 - 55 jaar

De bewoners van Parel Staete gezellig aan het brunchen in hun woonvorm van Sprank voor mensen met een verstandelijke beperking / handicap

Zorg
De gehandicaptenzorg die Sprank biedt op deze locatie is woonbegeleiding. De begeleiders zijn bekend met cliënten met PDD-NOS, Asperger, klassiek autisme, epilepsie, het syndroom van Down, LVG en zorg voor mensen met een verstandelijke en lichamelijke beperking.

De woning

Eigen voorzieningen: Woon/slaapkamer, keukenblok, douche en toilet
Gezamenlijke voorzieningen:

drie gezamenlijke ruimtes die met elkaar verbonden zijn. Deze worden gebruikt voor het ontbijt, avondeten, spelletjes, knutselen en tv kijken.

Parel-Staete staat midden in het centrum van Putten. Winkels, kerken, huisarts, tandarts, apotheek en een bushalte zijn op loopafstand. Er is georganiseerd vervoer naar de dagbesteding in Barneveld, Voorthuizen, Ermelo, Nijkerk en Putten.

De woonbegeleiding verschilt per bewoner omdat het zelfstandigheidniveau van de bewoners erg varieert. De ene bewoner is bijna geheel afhankelijk van de begeleiding, terwijl de ander zelf met de auto naar zijn werk rijdt. Er wordt gezamenlijk gegeten in drie groepen, en wordt er met de bewoners geknutseld, muziek gemaakt, films gekeken, gebakken en gekookt. Verder komen er vrijwilligers op bezoek die de bewoners soms begeleiden naar kerkdiensten of andere activiteiten in het dorp, zoals de avondvierdaagse of Koninginnedag. Ook speelt familie hierin een rol.

Is er nog plaats?
Op dit moment is er geen plek vrij voor een nieuwe bewoner. Neem gerust contact op als u interesse heeft.

Vrijwilliger worden op deze locatie >>