Handpalm

Midden in de woonwijk staat de Handpalm met een grote tuin, ruime appartementen en groepsruimten. De bewoners wonen in vier verschillende groepen.

Contactgegevens:

Rozenoord 94
2651 XP
Berkel en Rodenrijs
088-0070864/866/874/875
handpalm@stichtingsprank.nl

Bel voor vragen of informatie over deze locatie naar

op werkdagen bereikbaar van 9.00-17.00 uur
mail uw vraag

Bewoners

Aantal: 4 groepen van 6-8 bewoners
Leeftijd: Ca. 20 - 50 jaar

Twee clienten eten gezamenlijk in de woonvorm voor mensen met een verstandelijke handicap / beperking

Zorg
De zorg die Sprank biedt op deze locatie is zorgintensieve begeleiding. De begeleiders zijn bekend met cliënten met lichte vormen van epilepsie en het syndroom van Down.

Stichting Sprank
Gedreven door de liefde van God, geven wij zorg en ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking. Samen ontdekken we met cliënten die bij ons wonen, waar hun leven aangevuld kan worden en van betekenis mag zijn. Waar dit kan doen we dat met familie en andere mensen die bij hen horen.

De woning
Een deel van de bewoners heeft een eigen appartement met keukenblok, aparte slaapkamer en badkamer. Er zijn ook bewoners die een eigen studio's hebben zonder keukenblok.
De bewoners kunnen gebruik maken van de gezamenlijke voorzieningen zoals woonkamer, keuken en grote tuin met volière en karpervijver.

De Handpalm staat in een woonwijk net buiten het centrum van Berkel en Rodenrijs. Per auto is het centrum in 5 minuten bereikbaar. Rotterdam ligt op een kwartier rijden, maar is ook goed te bereizen met de Randstadrail. In de buurt zijn ontspanningsmogelijkheden zoals het Bergschebos, de Kralingseplas en Airport Rotterdam/The Hague. Op nog geen 5 minuten afstand bevindt zich een kleine supermarkt.

De bewoners krijgen 24-uursbegeleiding. Ze zijn minder zelfstandig, daarom biedt de begeleiding naast overzicht in aansturing en planning ook ondersteuning bij de persoonlijke verzorging. ’s Middags is er een gezamenlijk koffiemoment en de avondmaaltijd is ook gezamenlijk. De avondinvulling verschilt per dag en persoon. Vaak wordt er nog samen koffie of thee gedronken, worden er spelletjes gespeeld, muziek geluisterd of een film gekeken.

Meer informatie
Op dit moment zijn er geen appartementen vrij op de Handpalm. Ben je op zoek naar een plek op zelfstandig met begeleiding te wonen? Neem dan contact met ons op.